torsdag, januari 11

Bengt Frithiofsson går på skattjakt i Madonnas fotspår

Vinkonnässören Bengt Frithiofsson rapporterades för en tid sedan vara nära att lösa mordet på Biggie Smalls. Kring detta har det varit tyst sedan dess men nu är Frithiofsson högaktuell igen.
– Jag är Madonna-skatten på spåren! Jag kom av en slump på att "La Isla Bonita" betyder "den vackra ön" och det fick mig att tänka. Finns det fler dolda budskap? Kan jag nysta upp låtens text och få den att ta mig till Madonna-skatten? Några fraser som jag ser som viktigare än andra är till exempel "Not far away" vilket betyder att det är ganska nära. "Where the sun warms the sky", aha det är på ett varmt ställe! och "Where a girl loves a boy, and a boy loves a girl", alltså inget gaynäste. Kvar att knäcka har jag bara "Last night I dreamt of San Pedro". Hm, San Pedro... San Pedro... Vem är du, San Pedro?

Inga kommentarer: