onsdag, september 5

Sven Otto Littorin svarar på läsarfrågor

I somras bad vi er skicka in era frågor till arbetsmarknadsminister Sven Otto Littorin. Här publicerar vi nu Sven Ottos svar på läsarnas frågor.

Du har gjort något av en kometkarriär. Tycker du aldrig att saker och ting går väl snabbt ibland?
– Armarna ut och jag svänger ner. Go! Go! Go! Vi blir fler och fler!

Var tillbringar du helst dina somrar?
– Gallerians gång är mitt andra hem. Rullar det på, tar det om igen!

Har du brutit mot lagen någon gång?
– Snuten dyker upp men vi klarar oss. Go! Go! Go! Var med och rulla loss! Känner mig fri, det är min egen grej. Hjälmen på och jag klarar mig!

Vilka tre saker tar du med dig till en öde ö?
(Gitarrsolo.)

Du har tre barn och en karriär som yrkespolitiker; det måste vara svårt att balansera familj och karriär. Vad säger du för att få fart på barnen om morgnarna?
– Vakna alla gubbar bygg en bana snart! Go! Go! Go! Med en jävla fart!

Hur är du privat? Vad har du för kläder på dig? Vad tycker du om för mat?
– Bongo-Bongo, Big Mac och så fransiga jeans. Gäller inte här, men i New Orleans.

Var ser du dig själv om tio år?
– Ner, ner, ner, nerför backen ner.
Ner, ner, ner, nerför backen ner.
Ner, ner, ner, nerför backen ner.
Ner, ner, ner, nerför backen ner...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hurra! Ni är tillbaka!