torsdag, september 13

Ogilvy tappar storkunden Nordea

Fantasinyheter når Ogil­vys vd Carola Määttä när hon befinner sig på en fiskevårdskonferens i Östersund.

– Det är givetvis jättetråkigt det som har hänt, säger Carola. Vi framstår ju som riktiga klumpedunser som tappar våra kunder till höger och vänster, men så är det faktiskt inte.

Vad hände egentligen?
– Jag tänker självklart inte hänga ut någon av mina kollegor men i korthet kan jag berätta att det var Björn Ståhl (kreativ chef och medlem i Ogilvys ledningsgrupp, reds. anm.), som satt kvar på kontoret och jobbade kväll, som är den skyldige. Han hade käkat en påse dillchips vid datorn och var väl lite flottig om fingrarna när han fick ett kreativt infall och ville bolla lite med Nordea. Det gick ju, som ni säkert fattar, som det gick och - vips - så tappade han Nordea. Klantarslet försökte dämpa fallet med foten men Nordea är ju en stor kund så inte fan hjälpte det!

Hur gick det då?
– Åt helvete, tyvärr. Nordea är nu i tusen bitar och Björn är på Serafen med sin högerfot as we speak. Vi får väl veta mer i eftermiddag antar jag. Men jag ser fram emot att krossa hans andra fot med en tegelsten så fort jag är hemma från den här jävla konferensen!

Ja, vad gör du egentligen på en fiskevårdskonferens?
– Vi måste alla hjälpas att sprida nya rön och att diskutera framtidsstrategier för sportfisket och fiskevården. Hur fan hade du annars tänkt att vi ska ge vägledning inför arbetet med att låta så många som möjligt få ta del av sportfisket på ett för naturen hållbart sätt?

Inga kommentarer: