onsdag, februari 21

Skandalscener när Henkes United besegrade Lille

Manchesters manager Alex Ferguson var rasande när Lilles spelare försökte lämna plan efter Uniteds 1-0 i Champions Leagues åttondelsfinal. Något som ledde till oroligheter på läktaren.

– Visst var jag upprörd över målet och domarens agerande, berättar Lilles tränare Claude Puel [sic]. Men det hade egentligen inte ett dyft att göra med varför jag kallade mina spelare av planen. Jag hade helt enkelt trasslat till det med mina tamagotchikort och behövde hjälp att reda ut det hela. Jag satt plötsligt med bara trainers på handen - jag är extra förtjust i dem eftersom jag ju är en trainer själv - och till råga på allt snodde domaren det mynt vi brukar singla om vem som börjar tamagotchistriderna med för han behövde singla om vilket lag som skulle inleda fotbollsmatchen.

Inga kommentarer: