fredag, januari 12

Mediesveriges smartaste utsedda

Den internationella IQ-föreningen Mensa har för femte året i rad utsett Mediesveriges smartaste. Listan presenteras efter omfattande tester och djupintervjuer med samtliga medierelaterade personer i Sverige. Fantasinyheter publicerar nedan topplaceringarna samt en kort intervju med årets vinnare.

1. Lars Jämtelid, Digfi. IQ: 254.
2. Karolina Ramqvist, Dagens Nyheter/Arena. IQ: 211.
3. Staffan Ling, frilans. IQ: 199.
4. Gustav Gelin, frilansskribent och DJ. IQ: 186.
5. Emanuel Sidea, Ekonominyheterna. IQ: 100.

– Det här är vetenskapligt. Det är ren IQ. Det går inte att motbevisa ens om man försöker, säger segraren Lars Jämtelid.

Glad, men inte särskilt förvånad, väljer han att fira segern i hemmet.

– Det blir ett glatt, men inte särskilt förvånat, firande i hemmet för min del. Jag kanske bjuder in min fru. Kanske. Vi får se. Men nu kan jag inte prata mer, jag måste in och äta.

Inga kommentarer: