måndag, januari 22

Lena Philipsson blir krogägare

Efter att främst ha gjort sig känd som sångerska inom schlager-/popgenren har Lena Philipsson sadlat om och blivit krogägare.
– Att ha min egen krog är en dröm jag haft jättelänge, berättar hon för FN. Jag tror knappt själv att det är sant att det är på riktigt nu. Superspännande!

Restaurangen i fråga är anrika Musslan på Dalagatan i Stockholm.
– Vi kommer att fortsätta på det inslagna spåret och även fortsättningsvis fokusera på fisk och skaldjur, fortsätter Lena. Och så byter vi namn också! Jag ville ha ett namn som knyter an både till det historiska och till maten vi serverar så när vi slår upp portarna på nytt i mars heter vi Mufflan.
– Åh, vad jag längtar efter att få visa upp Mufflan, avslutar en förväntansfull Lena Philipsson.

Inga kommentarer: