onsdag, januari 3

Bob hunds gitarrist aktuell med ny hobby

John Essing, en av islagda popgruppen Bob hunds medlemmar, är tillbaka i rampljuset. Den här gången med ett lite udda konstprojekt. Fantasinyheter ringde givetvis upp.
– Jag ska alltså bygga upp Sixtinska kapellet på nytt. Men i ost och i Årsta centrum, där jag eventuellt bor. Det blir i skala ett till ett, är det tänkt, om jag får ihop ost så att det räcker. Till grunden kör jag hårdostar som samsö, tilsit, beaufort, manchego, jarlsberg – för övrigt en väldigt god, norsk ost med mycket sälta, double gloucester, appenzeller, emmentaler, limburger och kanske någon bit cheddar, vi får se.

– Till detaljerna använder jag väl mer lösa ostar, som labna, comté, maytag, demisel, stilton, cabrales, scamorza och bluefort.

Inga kommentarer: