fredag, december 1

Snaggens gåta löst!


Strax efter lunch fredagen den första december kom svaret. Ja, snagg är en frisyr. Det var vid American Hair & Cut Conference (AHCC) som man samlat några av världens främsta frisörer och frisyrer att debattera frågan. Efter debatten blev det omröstning, där för-sidan vann med 11 – 1. Snagg övertar nu pottfrisyrens plats som den yngsta frisyren i världen.

- Jag personligen har sagt sedan dag ett att det är en frisyr vi har att göra med, säger Mark Brownjohn, AHCC:s pressekreterare. Problemet har framförallt varit att få med oss frisörerna. De pekar på sina snaggapparater och, om de talar engelska, säger "no skill - only push." Jag tycker inte det stämmer och det har nu visat sig vara en åsikt jag delar med de flesta.

– Känns framförallt skönt att ha ett officiellt "så här är det", fortsätter Mark. Slut på jiddret liksom. Vad som händer nu? Jo, jag inte snagga mig – men väl klippa frisyren snagg! (skratt)

Inga kommentarer: