fredag, december 8

Personalen i chock – f.d. dagisbarn visade sig vara vuxen


Jan-Axel Tax, 49, föreståndare vid Dagsklippan Frö Dagis i norra stor-Stockholm, är i chock. Ett av hans barn har blivit vuxet.

– Det här är en person vi inte sett på många, många år, berättar han. Personen var elev hos oss i början av 80-talet, sen försvann han... vart vet vi inte. Men så igår kom han tillbaka. Utan att knacka gick han raka vägen in till mitt rum för att hälsa. Vuxen. Jag visste inte vad jag skulle göra, så jag slog ned honom och ringde sedan väktare som fick bära ut den slappa kroppen.

Även övrig personal vid Dagsklippan chockades när de bevittnade händelsen och dagiset håller för närvarande stängt. När – eller om – de öppnar igen är oklart.

– Det känns så klart supertråkigt, och jag lider med de föräldrar som måste stanna hemma med sina barn. Men det som hände igår... det är inte därför vi gör sånt här. Det får en att börja fundera. Har jag valt rätt i livet? Eller fel? Har jag valt alls?

Inga kommentarer: