lördag, december 23

Näringsliv: Nytt superföretag slår upp dörrarna

Det har varit tyst ett tag kring reklambyrån Hall & Cederquist, tills Lars Hall för en kvart sedan ringde Fantasinyheter från restaurang Gondolen. Vi lät banda samtalet.

Fantasinyheter, nattredaktionen?
– Ja tjena, Lars Hall här. Du, jag är lite på pickalurven, det ska jag inte sticka under stol med. Men ja, nu sitter jag här på Gondolen och dricker lite drinkar och ska strax blada ner till Tranans julfest men först vill jag bara berätta en jävla spännande grej, hörru du?

Vi lyssnar.
– Bra, haha! Jo, du minns Hall & Cederquist, va?

Givetvis.
– Just det. Well, vi sålde ju till Y&R 1997 men du. Nu har vi skramlat ihop ett jävla fint gäng här sörru, jag och Janne (Cederquist, reds anm) har fått kontakt med en grupp kanadensiska komiker, två musiker från USA (bilden) och en kille som är med i ett band, kanske från Hornstull. Det nya namnet blir Suburban Kids With Biblical Names in the Hall & Oates & Cederquist.

Vilken medlem i Suburban Kids with Biblical Names är det?
– Vilken tror du? Den högre så klart! Hörs sen! Nu måste jag dra till Tranans julfest!

Inga kommentarer: