lördag, december 16

Leif GW Persson: "Känner mig risig"

Kriminologen Leif GW Persson har drabbats en mycket ovanlig sjukdom: Huden har blivit pixlig.
– Jag tror att det kan bero på att jag i mitt yrke har träffat många kriminella.

För ett tiotal år sedan gick Woody Allens humorfilm "Harry bit för bit" på bio. Där får vi bland annat stifta bekantskap med en skådespelare som blivit oskarp.
– Jag såg den på biograf Draken, säger Leif GW. Tyckte att den var hur kul som helst. Nu när något liknande drabbat mig är jag inte lika road. Jag känner mig helt enkelt jävligt risig.

Flera läkare har undersökt Leif GW, men varken lyckats hitta någon orsak till, eller någon bot på, pixligheten.
– Det är ett mysterium, men vi hoppas på att lösa det snart, säger Leifs läkare Wendy Rådström.

Inga kommentarer: