Webbplatsen Lastminute har framgångsrikt sålt teaterbiljetter, hotellbokningar, prylar och framförallt resor till hela Europa de senaste åren. Nu satsar företaget på en helt ny nisch: Hasch. Det berättar vd:n Po Tidholm.
– Vår affärsidé bygger på att människor är ute i sista minuten. Oavsett vad det gäller ska vi tillhandahålla varor och tjänster för människor som inte har nästa kvartals agenda klar. Många resenärer tillhör den här typen.
Lastminute har länge sonderat terrängen inom andra branscher och nu alltså fastnat för hasch.
– Ja, kolla på knarkbranschen, där har vi ännu större möjligheter! Det är jättemånga haschrökare som har dålig framförhållning, för att inte tala om att de har kasst närminne. Här kan vi göra mycket goda affärer.
Inforad: Lastminutes haschförsäljning börjar den 1 januari.
fredag, december 22
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar