tisdag, december 5

Idol-Snäckan släpper skiva


Jonas "Idol-Snäckan" Snäckmark släpper i dagarna sin debut-EP, preliminärt betitlad "Till min döde morfar". Uppmärksamma läsare minns att det inte är första gången Snäckan sjunger för sin döde morfar. Under sin sista Idol-delfinal sjöng Snäckan 3 Doors Opens ballad "Here without you", dock i svensk version och under namnet "Här utan dig", dedikerad till den avlidne morfadern. "Den här låten handlar om min morfar", sa Snäckan och även om många tvivlat på att Snäckan kunde veta detta och även om det var på grund av det bidraget Idol-Snäckan blev utröstad tror han att det finns en stor marknad för EP:n.

– Jag riktar mig främst till alla dom som inte ringde Idol den kvällen. Det rör sig om lite över sju miljoner människor, så man kan väl kalla mig försiktigt positivt (skratt)

– Nej, men ärligt talat så handlar det till 110% om fokus på min morfar. Vartenda ord, varenda stavelse - dom går raka vägen från mitt hjärta, via min mun, till honom och jag har lyckats hitta låtar som även de handlar om honom. Så även om det bara är en person som köper skivan blir jag nöjd. Jag vet ju att det är han i så fall.

EP:n kommer gå att köpa hos de flesta välsorterade skivbutiker, Ginza.se och Bengans Skivor i Stockholm/Göteborg. Press: Annika Löder, +46 70 594 85 91, annika.loder@loderhouse.nu. Fullständig låtlista nedan.

1. Close To Me, ursprungligen framförd av The Cure
2. You Make Loving Fun, ursprungligen framförd av Fleetwood Mac
3. Vi två, 17 år, ursprungligen framförd av Håkan Hellström
4. Music Is My Hot Hot Sex, ursprungligen framförd av Cansei De Ser Sexy
5. Gold, ursprungligen framförd av East 17
6. I'm A Scatman, ursprungligen framförd av Scatman John. Duett tillsammans med Jim Gandara (deltagare, Idol 2005)
7. Candy Shop, ursprungligen framförd av 50 Cent

Inga kommentarer: