torsdag, december 7

Erland Josephson reciterar "Jag vill ha en egen måne"


Kulturtipset: I helgen på Teater Tribunalen reciterar Erland Josephson hela Ted Gärdestads gamla hitlåt "Jag vill ha en egen måne". Trots att det inte är på samma plats eller ens samma kväll som konserten med Scissor Sisters så har Erland marknadsfört sig själv och framträdandet som ett förband till dem, något som förbryllar musikbranschen.

Erland, du skall recitera "Jag vill ha en egen måne" på Teater Tribunalen till helgen?
- Det kan du ge dig på!

Kan man få höra en bit?
- Jag vill ha en egen måne som jag kan åka till
Där jag kan glömma att du lämnat mig
Jag kan sitta på min måne
Och göra vad jag vill
Där stannar jag tills allting ordnat sig

Är det Ingemar Bergman du sitter med på bilden?
- Ja, han är phet.

Varför marknadsför du dig som förband åt Scissor Sisters?
(klick)

Inga kommentarer: