torsdag, december 7

Debatt: Görel inte bjuden

"Att arbeta som skådespelare är fantastiskt. Lönen är inte alltid toppen, heller inte arbetstiderna. Särskilt inte om man har barn och sånt. Och fringisar? Hallå – vilka fringisar?! Åtta ruttna rosor om man inte har någon släkt på föreställningen? Nja, det är ju inte som gymkort eller firmabil direkt. Återstår gör: Premiärerna.
Ett tillfälle att andas ut lite. Kanske pussa någon kollegas kind. Träffa andra kändisar, äta snitt, se på film – you know the drill.
Nu råkar jag ju vara en av landets mest kända skådisar i 47-årsåldern så jag har fått gå på en och annan premiär genom åren, vilket har skänkt mig mycket glädje. Alice Timander, Björn Borg, Cia Berg, Dr Alban, Eric Gadd, Fredrik Virtanen, Grynet Molvig, Harri Mänty, Isse Samie, Joanna Rytel – ja, listan på kändisar jag har träffat kan, som du hör, göras lång.

Därför gör det mig ont att så här i backspegeln inse att jag inte var bjuden på Superman Returns-premiären. Tänkte att brevbäraren kanske var sen, men nej. Jag har talat med både Citymail och Posten – ingen har sett min inbjudan. Och detta till trots att jag heter Görel, vilket är extremt likt Marlon Brandos namn i filmen, Jor-El. Att festfixaren som PR-man missar det här tillfället är mig en total gåta. Det gör mig också ont att behöva konstatera att det här är en liten skandal som pressen inte verkar våga gräva i.

Med hopp om bättring,

Görel Crona
Vasastan"

Inforad: Skådespelaren Görel Crona är den första att skicka in en debattartikel till fantasinyheter[esk]mac.com – men förhoppningsvis inte den sista.

Inga kommentarer: